woensdag 28 december 2011

Twittergeweld

 
Twitter wint van Facebook. Ik begrijp dat wel. Facebook mist de dynamiek van Twitter . Bovendien lukt het mij - en naar ik begrijp ook veel anderen - nog steeds niet om Facebook te doorgronden.

Twitter begin ik steeds beter te begrijpen en te beheersen. Persoonlijk, met mijn eigen twitteraccount, maar ook professioneel voor de gemeente Leiden. Ik begrijp best dat onze directie van mening is dat er een beleidskader sociale media moet komen. De tijd van pionieren is nu echt voorbij.
@Gemeenteleiden heeft 3279 volgers.

De inzet van Twitter door de gemeente Leiden tijdens Serious Request 2011 is goed voorbereid. Samen met de 3FM organisatie en de Politie Hollands Midden is nagedacht over de thema’s en het afzenderschap. Gedurende de hele week zijn er door de gemeente Leiden tweets verstuurd over bijvoorbeeld fietsparkeren, wildplassen en gevaar van glas. Niet de makkelijkste onderwerpen om in 140 tekens te verwoorden. We wilden natuurlijk geen opgestoken vingertjes.

Hoge nood tijdens #SR11? Respecteer de omwonende mama’s (en papa’s) van #GlazenHuisen gebruik de plaskruizen en Dixie toiletten!
Neem geen glas of flessen mee naar het #Glazenhuisen het eindfeest #SR11. Glas vormt een gevaar voor jezelf en anderen




Fietsend naar eindfeest #SR11in #Leiden? Hou de weg vrij voor hulpdiensten en zet je fiets op ruime afstand #GlazenHuis& Molen de Valk!

Voor de laatste dag was er ook een plan gemaakt. Twitterberichten stonden in concept klaar voor als Leiden te vol was of als er een calamiteit zou plaatsvinden. Dat was gelukkig niet nodig. Op 1 incident na is alles rustig. gebleven. Behalve op Twitter dan. Daar was sprake van een waar twittergeweld.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten